CAMINS DES DE BEGUR

Des de Begur hi surten diferents senders cap a diferents destins i cales d’una bellesa extraordinària:

• Camí de l’aigua: Sortint de la rotonda del cementiri surt un sender local de recorregut interior cap a la Cala Sa Riera (2,6km; 40 min) i, seguidament, mitjançant el camí de ronda de recorregut totalment costaner direcció nord, podeu arribar a la platja del racó (4,4km des de Begur). Si ho desitgeu també es pot escurçar el camí i fer tan sols el tram de camí de ronda que uneix la platja del racó i la cala sa riera si aparqueu el cotxe en un d’aquests dos punts.
  • Cap a Sa Tuna (2,3 km),

Cala de Sa Tuna

Agafant la GR 92, que surt a mà esquerra seguint la carretera de circumval·lació uns metres després de l’aparcament del Sot d’en Ferrer. Després de 53 minuts, i d’haver creuat en vàries ocasions la carretera arribareu a la bonica però a l’estiu massificada, cala de Sa Tuna. Si voleu, podeu continuar pel camí de ronda. Si el seguiu direcció sud, el camí surt del damunt de la cala, just davant d’una ermita. En aquests moments (estiu’11) el camí de ronda està en obres  i us faran pujar per una pista enmig d’una pineda, de totes maneres està indicat en tot moment, heu de seguir les indicacions de la GR (ratlles blanques i vermelles). El camí ascendeix fins arribar al mirador de Sant Josep (a 20 min de Sa Tuna), amb privilegiades vistes sobre la costa.

Vistes a la punta des plom des del mirador de Sant Josep

Si, en canvi, seguiu el camí de ronda des de Sa Tuna en direcció nord, podeu arribar a la cala d’aiguafreda (a 10 min de Sa Tuna), seguint el recorregut d’un camí de ronda totalment costaner i arreglat de nou; el camí sortirà a la dreta (mirant el mar) de Sa Tuna després de pujar unes escales. Des d’aiguafreda podeu continuar pel sender local de San quinze que recorre tota la costa fins a arribar a la punta de la creu. Podeu fer que l’excursió sigui circular ja que tan des d’aiguafreda com des de la punta de la creu podeu retornar a Begur a través del mateix sender local, el qual serà aleshores un recorregut d’interior.

Si ho preferiu, podeu deixar el cotxe a Aiguafreda, i fer tota la línia de costa fins al mirador de Sant Josep, retornant altra vegada pel mateix camí (1h anar i tornar).

• La GR 92 (aprox. 3h) que surt de Begur també arriba a les cales d’aiguablava, fornells i platja Fonda si agafeu direcció Sa Tuna i continueu després del mirador de Sant Josep o des del Puig de Saguàrdia, en el cas que vulgueu escurçar el recorregut i no visitar Sa Tuna.

Si us voleu estalviar el camí, podeu aparcar el cotxe a Aiguablava o a la Platja Fonda i fer el camí de ronda de recorregut bonic i costaner que les uneix i que passa per la cala de Fornells (aprox. 40 min anar i tornar).

Pd: pels que vulguin aparcar el cotxe a les cales, el preu és de 2€ per dia (estiu 2011) tot i que trobar aparcament gratuït a Begur també és dificultós.

Bon estiu!!!

Per més informació sobre senderisme a Begur, cliqueu aquí.

Pots deixar un comentari més a baix sobre el post o la teva opinió sobre el blog aquí.

One response to “CAMINS DES DE BEGUR

1. Si voleu aprofundir sobre la costa brava, el diari de girona té un apartat interessant anomenat “Especial la costa Brava” en el qual es publiquen articles sobre el turisme i la història d’aquesta zona. Us poso el link d’un article en què els lectors del diari han escollit les millors 10 platges de la costa brava, una de les quals és Sa Tuna, descrita en aquest post. A partir d’aquest link podreu anar investigant i llegint la resta de reportatges, si hi esteu interessats: