Butllofes…

Potser el post d’avui no és gaire agradable, però espero que com a mínim sigui útil. Últimament, i per diversos motius, he tingut bastants encontres amb les butllofes, unes grans enemigues de l’excursionista. Continuar el pla previst amb elles és gairebé impossible, així que el millor és la prevenció, per això us deixo algunes recomanacions; evidentment tot són remeis casolans i gens professionals però allà va!

El primer que hem de fer és preparar-nos abans de començar a caminar. En primer lloc, és ben sabut que no podem utilitzar botes noves per realitzar una caminada llarga, de segur que us acabaran fent més mal que servei per molt modernes que siguin! Les botes han d’estar ben usades i la forma del peu ben marcada.

També cal hidratar-se el peu amb una crema o amb aloe vera per evitar que el peu estigui esquerdat. Cal tenir la pell ben curada i hidratada. Això cal fer-ho alguns dies abans posant-se crema unes tres vegades al dia o com a mínim abans d’anar a dormir cada dia, depèn de com tingueu la pell, clar. L’última vegada em van comentar que va bé untar-se els peus amb Vicksvaporub o vaselina abans de posar-se les botes, però encara no ho he provat mai, molta gent es posa vaselina, així que ha de ser una bona solució. De fet, hi ha un munt de cremes més al mercat: antifregament, antibutllofes, anti… etc, però jo crec que amb això i un parell de cosetes que us explico a continuació hi hauria d’haver prou i no cal gastar-s’hi un dineral!

Quan us poseu els mitjons, el peu ha d’estar ben sec, cal que vagin ben subjectes i que no hi hagi arrugues. I per evitar el fregament, que és el que produeix les butllofes, cal dur, si la caminada és llarga i fa calor, un parell de mitjons de recanvi com a mínim, i d’aquesta manera sempre mantindrem els peus secs perquè ens podrem canviar els mitjons quan tinguem els peus suats. Està clar, que tampoc no cal comprar els últims mitjons del mercat, però per depèn què potser va bé comprar uns mitjons que transpirin bé (però tampoc no han de ser nous!). A mi aquest truc ja em funciona, però hi ha qui es posa pólvores de talc als peus pel mateix motiu.

I el que em va millor amb diferència i estic meravellada de la seva efectivitat és posar-me els adhesius de compeed abans de començar a caminar. Segurament, si teniu experiència amb les butllofes, haureu notat que més o menys sempre us en surten a les mateixes zones. Jo com que dec ser súper propensa me’n surten per darrere el taló, pel costat del dit gros (no sé com es diuen les parts del peu) i, fins i tot, al dit petit a vegades! Doncs si em poso els adhesius a la zona abans que em surti la butllofa, ja no apareixen! Només he d’anar amb compte que l’adhesiu estigui molt ben enganxat com si fos una segona pell (com diuen a l’anunci) abans de posar-me el mitjó! No sigui cas que encara estiguin mal enganxats i del fregament d’aquests em surtin més butllofes!!

Apa-li! Ja podeu començar a fer excursions sense patir de mal de peus!!!

Teniu algun remei més per evitar l’aparició de butllofes?? Ens encantarà saber-lo!

5 responses to “Butllofes…

  1. M’apunto tooooot el que has dit, que de consells mai anem sobrats!
    Gràcies!

  2. M’apunto els remeis, que d’aquí poc segur que els hauré de fer servir!!!

  3. No puc aportar gaire bé res perquè, i per sort, les butllofes no m’afecten. Ara bé, en alguna excursió si he tingut problema amb les ungles…, però aquest és un altre tema!

    • Doncs jo tampoc et puc ajudar gaire, el meu pare sempre ha tingut problemes amb les ungles, però jo, afortunadament no, perquè crec que ha de ser molt fotut. Si el meu pare tingués algun remei que li anès molt bé te’l diria, però diria que no el té.😦

    • Oh! Jo també he tigut problemes amb les ungles. Em van dir que en caminar el peu s’inflama prou com per necessitar una o dues talles més de calçat. Quan el comprem a la botiga el peu està descansat i ja ens sembla que la mida és prou correcta, però cal una mida més gran per donar el marge que necessita. També cal portar les ungles ben retalladetes, però no del dia abans perquè aleshores també donen problemes.

      Prenc nota de tots els teus consells perquè alguna vegada he acabat en un estat lamentable i segons on sigui la caminata si no et poden “rescatar” has d’anar rotllo el Lute: Camina o rebienta. (ai, quin mal!)😉

Deixa un comentari

