Excursió circular a la pobla de segur en bici o caminant

Fa uns mesos (MARÇ 2012) vaig publicar la meva estada a l’alberg de Tremp que va ser, sorprenentment molt agradable. Però no us he explicat mai què hi vaig fer. El diumenge, com que només ens quedava mig dia perquè havíem de tornar i a mi em fa por conduir, sobretot de nit, vam decidir fer una passejada pel voltant de l’embassament de Sant Antoni. Aquesta agradable excursió es pot fer, tan en bici com caminant, des de la Pobla de Segur.

Nosaltres la volíem fer en bicicleta, però vam trobar a faltar algun lloc per llogar-ne alguna, així que, tot i les múltiples possibilitats que ofereix la zona, penseu en dur-vos la vostra bicicleta.

Per començar l’excursió cal aparcar el cotxe a l’estació d’autobusos que trobareu a mà esquerra només entrar al poble de la Pobla venint de Tremp.  Hi trobareu algunes places de pàrquing gratuïtes per a cotxes.

Creueu la carretera, així que caminareu per la seva dreta, i quan fa un gir a l’esquerra la deixeu per agafar el carrer Mirasol o el carrer del raval, ambdós us duran a la plaça del Fossar Vell, d’una gran bellesa. Seguint recte trobareu el riu Noguera que heu de creuar pel pont de Claverol. El riu Noguera és d’una bellesa espectacular.

Un cop creuat el pont, trobareu un indicador cap a l’esquerra direcció al museu dels Raiers, però vosaltres heu de girar a la dreta, anant per l’esquerra del riu, a la mateixa direcció que el corrent (c/únic del pont de claverol). Podreu esmorzar en una zona de pícnic que es troba a mà dreta si encara no ho heu fet. Continueu recte i en cinc minuts trobareu la carretera LV-5182 que també creua el riu per un pont, més gran que el que hem fet servir nosaltres. Creueu la carretera, la qual haurem de seguir cap amunt, direcció Aramunt. En cinc minuts, a la dreta, trobareu un sender que descendeix i que continua paral·lel al riu (per la seva esquerra i en la direcció del corrent). En 10 minuts creuareu un espectacular bosc de coníferes i, després, el sender es converteix en una pista. Ens acostem a l’embassament de Sant Antoni. Si perdeu el camí podeu pujar a la carretera. En cinc minuts més, arribareu a l’àrea lúdica Dos arbres on comença un itinerari marcat molt recomanable per fer en bicicleta o a peu.

Una de les propostes d’aquest itinerari ens la descriu en un article la Marta Montmany a la revista Descobrir, però que podeu consultar online. Es tracta d’una excursió circular molt agradable de poc desnivell (195m) i bastant curta, sobretot si es fa en bicicleta que aleshores pot durar menys de dues hores, així que és ideal per poder dinar al poble. Sinò, també es pot passejar amb calma al voltant de l’embassament que és d’una gran bellesa.

Les poques pluges del passat hivern donaven a l’embassament aquest aspecte de sequedat. Teniu un article sobre la sequedat de l’hivern del 2011-2012 en el bloc d’en Jordi Gironés de 23 de gener que trobareu a la columna d’enllaços (altres aficionats). Esperem que les pluges d’aquesta tardor l’hagin revifat. És un embassament espectacularment bonic, us recomano fermament, una escapada de cap de setmana o algun pont.

Per dinar us recomano retornar cap a l’inici de l’excursió, on abans de trobar el pont de Claverol i l’indicador del museu veureu a mà dreta (retornant de l’excursió) “Lo racó del pont” (casa Xoxa al c/Únic) un restaurant que a bon preu ofereix un menú boníssim, d’aquells que jo anomeno com els típics menjars de poble, no hi ha res com anar a fora per menjar bé! (Com es nota que sóc de ciutat i de bon menjar!). Després de dinar, una bona passejada pel poble també és recomanable, nosaltres vam enganxar pel matí una jornada futbolística al parc municipal de Boixareu amb tot d’equips juvenils que s’esforçaven al màxim per ser un Puyol més. Cal destacar la Casa Mauri, d’estil modernista que recorda a algunes construccions de Barcelona.

Espero que pugueu gaudir d’un bon cap de setmana a la zona del Pallars Jussà, amb un cap de setmana en teniu prou per desconnectar i gaudir de l’aire net i la tranquil·litat que l’aigua i la natura ens ofereix. I sobretot, que ens expliqueu com us ha anat en retornar.

5 responses to “Excursió circular a la pobla de segur en bici o caminant

1. Temptador! A veure si hi engresco els de casa ara que ja hem escalfat motors😉

2. Fa molt de temps que no vaig per aquestes terres. M’has fet recordar bons moments que he passat a la Pobla, un lloc que per a mi sempre hi val la pena tornar.

3. Ens ho apuntem per anar-hi un dia. Els nens sempre s’ho passen millor si hi ha aigua pel camí!🙂