Un esmorzar per agafar forces

L’esmorzar és l’àpat més important del dia, diuen, i la veritat és que abans de fer una excursió ho hem de tenir molt en compte. Jo sóc de les que no tinc gaire gana abans de fer una excursió forta, crec que quan vaig pujar a l’Aneto no vaig menjar gaire, ni d’esmorzar ni de dinar, però avui us presento un esmorzar perfecte per agafar forces!

Iogurt cremós amb nous, plàtan, canyella i mel

Es tracta d’un esmorzar complet, ric i nutritiu en el qual gairebé no hi falta de res. També es pot fer la versió batut, substituint el iogurt per llet i passant-ho pel batedor.

187

En primer lloc, hi tenim el iogurt, a mi m’agrada que sigui cremós del tipus iogurt grec. Aquest ingredient ens aportarà el calci, molt important per enfortir els ossos, vitamines i proteïnes. De fet, es recomana prendre llet o algun dels seus derivats mínim un cop al dia. Un dels beneficis del iogurt respecte la llet és que contribueix a regenerar la flora intestinal pel fet de ser llet fermentada (per tant, conté bacteris) i també, moltes vegades, és més fàcil de digerir (en haver reduït o transformat la lactosa). Diuen que els iogurts cremosos  són els que més engreixen, però com que el què volem és tenir forces ja ens anirà bé tenir energia.

Després hi tenim les nous. En general els fruits secs són molt saludables, de fet, és molt important dur fruits secs per picar durant l’excursió, però en aquest cas, barrejades amb el iogurt les nous queden molt bé i donen un bon començament al dia. Principalment, el que és més important dels fruits secs és l’oli vegetal, molt més saludable que el saturat. Les nous milloren la salut cardiovascular i preveuen el colesterol i les malalties neurodegeneratives. Tenen vitamina E que aporta propietats antioxidants i també conté una important quantitat de zinc que ajuda a mantenir la pell i el cabell sa i a prevenir-ne o millorar-ne algunes anomalies com l’èczema o la calvície. També diuen que és important menjar-ne a diari, però  a petites racions (4-7 nous diàries) ja que és un aliment molt calòric, això ens anirà molt bé per tenir molta energia per començar una bona excursió. Les nous es poden substituir per altres fruits secs com les avellanes o els pinyons, tot i que aquests últims encareixen molt l’esmorzar.

I, finalment, hi tenim el plàtanooo és sensacional!!! Una fruita és molt important per a un bon esmorzar, però aquesta no està triada en va. En primer lloc, el plàtan és molt ric en carbohidrats, per tant, ens aportarà molta energia que és el més necessitem per a una excursió. L’alt contingut de potassi ajuda a enfortir els músculs i preveu les rampes. A més, estimula la digestió, així que serà un esmorzar que de ben segur ens sentarà bé. Heu de tenir en compte també que és molt fàcil de pelar, així que no necessitarem dur ganivet!

188

Com que els sucres refinats són menys saludables, és millor comprar els iogurts naturals, però jo no puc amb el gust amarg i àcid dels iogurts naturals, així que la millor manera d’endolcir aquest bon esmorzar és amb la mel. Es tracta d’un aliment, novament, molt energètic i té més riquesa nutricional que el sucre, a més que té múltiples propietats medicinals (antisèptica, antibiòtica, depurativa). La llarga llista de qualitats de la mel estendrien massa el post, per tant, m’atreveixo simplement a concloure que és la millor opció per endolcir aquest esmorzar tan especial.

Per últim jo li poso canyella, però aquest ingredient és totalment secundari. Li poso més que res perquè m’agrada el gust que li dóna. Però no per això deixa de ser important la seva presència, la canyella, regula el nivell de sucre en sang i el colesterol i és antioxidant.

185

I vosaltres, ja heu esmorzat avui????

MOLT BON PROFIT!!!

Espero que us hagi agradat i que algun dia us animeu a provar-ho!!!

Demano disculpes per la poca qualitat de les fotografies fetes amb el mòbil juntament amb poca traça.

Més informació a:

http://www.etselquemenges.cat/

http://www.botanical-online.com/index.html

16 responses to “Un esmorzar per agafar forces

  1. Encara no he esmorzat i si fos a casa aniria directa a la nevera per fer aquest superesmorzà! Quina pinta déu meu! I a més, sembla suficientment fesquet per venir de gust abans d’una excursió! Genial!

  2. A mi la mel em sobre, per la resta ho trobo bastant bo. Però vols dir que això és millor que un bon entrepà de fuet abans de fer una excursió?

    • Doncs compra’t el iogurt ensucrat.

      No he dit que sigui millor!!! Però fer un post sobre un entrepà de fuet em sembla molt poc enriquidor pels lectors… Aquest esmorzar és molt complet, potser més que l’entrepà de fuet ja que ho dius. Conté vitamines, proteïnes, calci, minerals essencials com el potassi… i, sobretot, molta energia, però que no correspon a greixos saturats ni sucres dolents, la gràcia és obtenir energia de la forma més saludable possible (sense capficar-s’hi, un entrepà de fuet no és dolent, però per variar una mica us volia fer una proposta diferent, crec que pot ser una bona alternativa i, fins i tot, més saludable).

  3. ui que poc apte per diabètics veig aquest esmorzar…

    • Doncs la veritat és que no ho sé, no és un esmorzar ric en carbohidrats, però tampoc de greixos saturats… sempre es pot canviar el iogurt grec per un de desnatat i posar-hi l’edulcorant que facis servir enlloc de la mel… no ho sé,… potser l’únic punt fort d’aquest esmorzar és la canyella que ajuda a regular el nivell de sucre en sang, just l’ingredient que li he donat menys importància!

  4. De ben segur que preparant un esmorzar així ens animem el cos. Les nous, els iogurts, canyella, plàtan, mel…què més podem demanar?
    Una abraçada,
    Nani

  5. precisament acabo d’esmorzar, un trist i avorridot entrepà de formatge i un got de llet amb cola-cao i una mica de nestcafé que això si que m’agrada i m’estimula, El teu esmorzar és molt complert i fa salivera només llegir-lo i a més no costa gens fer-lo.

  6. Ei, aquest és un dels meus esmorzars preferits! Jo el faig amb cereals (els Special K de torn) en lloc del plàtan i no se m’havia acudit mai d’afegir-hi canyella (i això que m’encanta). Provaré la teva combinació, potser el plàtan es crema més a poc a poc que els cereals i això el fa més interessant. A l’estiu amb el iogurt grec ben fresquet de la nevera està de vici!!!😀

  7. Bona proposta la d’aquest esmorzar. Així i tot, jo soc dels que en una parada de les que es fan en qualsevol excursió, m’agrada menjar alguna cosa- També acostumo a portar fruits secs, sucs…

    • Si, aquest esmorzar no es pot fer a mig camí, sinó abans de sortir de casa jejej, però dur ganyips durant l’excursió és molt important. A mi m’encanta menjar-ne, el que no m’entra, pels nervis, o el cansament, o l’esforç, és l’entrepà pur i dur, gairebé mai me l’acabo. Fruits secs (crus i sense salar) i sucs són la clau d’una bona alimentació durant l’excursió. Jo també ho acompanyo amb xocolata o alguna cosa dolça, el sucre va molt bé per un moment d’ànims baixos, per això m’encanten els mesclums de fruits secs que hi contenen com fruites confitades o en aquesta època dur mandarines és també una opció molt encertada. Encara em donaria per tot un post això! ;P

  8. Desprès em dius que al teu bloc només es parla de senderisme… una mica fica’t amb calçador una recepta de cuina en relació amb el caminar, no? (Espero no ofendre’t, però sempre va bé una crítica… jejeje)

    • Tota la raó! Després del post sobre els residus, això ja és disbauxa!! Va ser com obrir la veda!! I ja saps el que m’encanta la cuinaa!! Fins i tot he fet un apartat nou de receptes a l’índex! I en tinc un altre de preparat ja!!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s