El Nadal a Hospitalet de Llobregat

Si quieres ver el post en castellano puedes utilizar el google traductor haciendo clic aquí.

Doncs bé, aquí ve la primera entrada sobre el projecte: descobrim la ciutat d’Hospitalet amb el qual col·laboro al projecte conjunt “Blogger Traveller” inciat pel blog “Mi dulce Melocotón“. La iniciativa sembla no acabar d’encaixar amb la temàtica principal del blog; el senderisme, però descobrir nous indrets, pobles, tradicions, llocs per passar-hi una bona estona, fer turisme, menjar… etc també hi té cabuda en aquest blog! Així que em sembla interessant poder mostrar el meu punt de vista d’una ciutat molt coneguda, però no n’estic del tot segura si és per les seves coses bones.

En primer lloc dir que la proposta de “Mi dulce Melocotón” d’aquest mes podria ser lògica, però  m’ha semblat molt difícil; en un primer moment em vaig quedar en blanc. Vull recordar-vos que el post que hem de publicar el 15 de cada mes ha d’anar relacionat amb la nostra ciutat i amb l’eix temàtic que proposa, i el concepte que ens ha donat ha estat per celebrar la seva fi: L’HIVERN.

La ciutat de l’Hospitalet no destaca per un hivern peculiar, poques vegades ha nevat, tot i que alguna nevada històrica en recordem, de totes maneres no és el típic poble que és bell de veure quan està nevat. Les llums de nadal no són res a destacar i la fira de Santa Llúcia cada any em sembla més pobre… de fet, un del elements més emblemàtics de l’Hospitalet, la Rambla, és més pobre i buida de l’habitual durant aquesta època de l’any. Però no tot és estar-se a casa arrecerat del fred i la foscor a l’hivern d’Hospitalet, podem gaudir de dues activitats mítiques a Catalunya, i també a la ciutat.

Els pastorets al Centre Catòlic

Els pastorets són la representació teatral del naixement de Jesús i tot i que hi ha múltiples versions, els més coneguts són els del Folch i Torres. Al Centre Catòlic ja fa dècades que els fan, tot i que durant la dictadura i va haver de fer una aturada tècnica. Així que la seva llarga experiència dóna lloc a uns Pastorets amateurs, familiars, però amb elements molt treballats: la interpretació, el decorat i les innovacions que cada any esperem amb delit. La lluita entre el bé i el mal dels Pastorets està molt ben amenitzada amb tocs d’humor que sovint fan referència a fets d’actualitat i a crítica social. Per trobar altres representacions us recomano dirigir-vos a la pàgina web de la Coordinadora dels Pastorets a Catalunya.

Les fúries, recent sortides de l’infern

El pessebre vivent organitzat pel Centre d’Esplai Xixell

La plaça de l’ajuntament es transforma amb un gran escenari on es representa el naixement de Jesús, una altra representació típica en les terres catalanes durant aquesta època de l’any. Ja fa molt anys que l’organitzen, però cada cop incorporen novetats: col·laboren amb el banc d’aliments, hi ha una coral, un recital de poesia o uns cantants de gospel creant xarxa entre les associacions del barri i, a més a més, fan campanya econòmica per a l’entitat amb una xocolata desfeta que a l’hivern ve molt de gust. És tota una experiència per petits i grans. Per trobar altres pessebres vivents també podeu adreçar-vos a la Coordinadora de Pessebres vivents de Catalunya.

Si teniu l’oportunitat us recomano aquestes dues activitats tant a Hospitalet com en una altra ciutat!

Podeu consultar la resta de publicacions sobre l’hivern aquí.

15 responses to “El Nadal a Hospitalet de Llobregat

  1. Tasca dificil la que has triat per donar publicitat de L’Hospitalet per tal que a la gent li atragui, malgrat tot li has tret suc i t’ha sortit un bon article.

  2. Clar que si! Si al fina descobrirem que casa nostra és millor del que pensàvem de bones a primeres!!

  3. Ei! Jo també soc de Hospi i participo en el Blog Traveller!! M’ha fet molta gracia veure a la meva ciutat representada!! El meu blog el portem entre tres y la nostra ciutat en comú es Barcelona.

    • Uau! Quina casualitat!!! Doncs vaig pensar que Barcelona ho faria molta gent i que no estaria malament donar conèixer un altre punt de vista de la nostra ciutat! Ja em passaré pel teu bloc!!! Aquí estas convidadíssima!!!

    • Ho podia haver sabut abans si m’hagués fixat amb el correu, però acabo de descobrir que ets la germana de l’Ester, jo anava amb ella a l’esplai…El món és un mocador!

  4. a mi tambien me resulto dificil pensar en el invierno a estas alturas… pero mira asi sacamos el ingenio…saludos

  5. has participat alguna vegada en alguna de les dos activitats?

    • A la segona com a monitora, si, com a nena sempre m’ho vaig saltar. I enguany hi he anat de públic.
      A la primera, sempre de públic!!! Tinc pànic escènic!!! Però ja fa molts anys que no fallo. És molt emblemàtic.
      Te les recomanoo!!!
      Per què? Tu fas teatre?

  6. Sense aquestes tradicions, el Nadal no semblaria Nadal. Per cert, no sabia que durant la dictadura també havien vetat els Pastorets: que fort!

    • Si, i mira que són de temàtica religiosa, així que el caudillo hauria d’estar content, però quan vaig preguntar al centre catòlic em van dir això tot i que també em van dir que es van trobar alguns escrits en castellà i cartells dels partorcillos dels últims anys de la dictadura.

  7. La veritat és que malgrat l’Hospitalet el tinc relativament a prop, no el conec. Aquests posts em serviran per anar fent un tast.

Deixa un comentari

