L’excursió al bosc de Palomera és una excursió llarga i bonica, però nosaltres ens vam limitar a realitzar la part que creiem que a les nenes els podia motivar més, així que en aquest blog només us explicarem una part d’aquesta excursió, però que és molt recomanable; ho té tot: vistes al pedraforca, formacions geològiques diferents tipus xaragalls o badlands, un gronxador en un prat i en acabar un pont penjant molt emocionant!

FITXA TÈCNICA:

• Dificultat: Baixa
  • Desnivell: Mitjà
  • Durada: 1 hora (anada i tornada)
  • Entorn: Sender i pista majoritàriament ombrívol
  • Objectiu: Pont penjant
  • Proposta de sortida: A l’aparcament del circuit d’aventura
  • Indicacions: marques taronges o verdes i blanques

Us expliquem més detalls de l’excursió a continuació:

Temps 0: Per seguir amb aquesta proposta cal que deixeu el cotxe al pàrquing del Pedraforca Parc Aventura, el qual és totalment gratuït i es troba aproximadament al punt 42.20650613349213, 1.749428822436141.

Des del pàrquing heu de vorejar per l’esquerra un edifici (l’únic que hi ha), és a dir, l’edifici (Pleta de la Vila) us ha de quedar a la dreta i l’heu de deixar enrere. El sender està poc traçat i heu d’anar una mica camp a travès, per intuïció. Arribareu a un mirador amb espectaculars vistes al Pedraforca.

Temps 4 minuts: Després, heu de recular una mica i descendir (si veniu del mirador a mà esquerra i si veniu de Pleta de la Vila a mà dreta) per uns graons fets retenint la terra amb fustes (veure foto de sota), fins a una tarima de fusta que fa de pont d’una petita riera. L’heu de travessar i continuar fins arribar a un extens prat.

Temps 8 minuts: En aquest punt, si seguiu prat amunt trobareu un gronxador i indicacions de continuar el camí, però no heu de continuar per aquí, sinó trobar un sender que descendeix bruscament a l’esquerra i que arriba a una pista que descendeix fins a l’aigua salada. Un cop a baix, us trobareu a l’esquerra amb la presa mig destruïda. Un cop a la presa, el camí gira a l’esquerra i s’endinsa en un bosc.

Heu de continuar per un bosc fins arribar al pont penjant (temps 30-35 minuts). Per tornar heu de desfer el camí.

Trobareu altres excursions per la zona a la pàgina web de l’ajuntament de Saldes, a l’instagram de @la_vida_amb_dues_mes o clicant #duesmesalberguedà o #duesmesalpedraforca i al blog a l’apartat sobre el Berguedà o dels voltants del Pedraforca.