Aquesta és una excursió familiar apta per a totes les edats que us encantarà als amants de l’aigua de muntanya! Ho té tot! És curta i fàcil, es passeja un trosset per un congost, crec que és la primera vegada que ho fem, és bastant impressionant, l’aigua és cristal·lina i amb uns tons blavosos molt bonics, és freda a l’estiu, però no congelada, i hi ha piscines naturals i cascadetes. Us hi podeu banyar, podeu fer el pícnic, us hi podeu passar el matí o tot el dia. Val la pena!

Fitxa tècnica:

• Proposta de sortida: L’excursió canviarà molt depèn d’on deixeu el cotxe:
    • Opció 1: Deixar el cotxe just abans del poble de l’Abella de la Conca aproximadament al punt 42.16097719850798, 1.0895689608400354. És l’opció més fàcil i segura per al cotxe, però l’opció de més caminar sota el sol abans d’arribar al recorregut fluvial i de més desnivell. Us recomanem caminar enrere per la carretera fins a trobar la pista de l’opció 2 i fer-ho caminant, en total podeu trigar uns 30 minuts, depèn del vostre pas, a arribar al riu.
    • Opció 2: Endinsar-se amb el cotxe per la pista que surt a mà dreta just abans d’arribar al poble de l’Abella de la Conca, costa de veure, aproximadament és al punt 42.157794, 1.082960 i aparqueu el cotxe el més avançat que us atreviu (depèn del vostre cotxe i el vostre talent), com més avançat menys haureu de caminar, però seran en tot cas, menys de 15 minuts. A llarg de la pista trobareu diferents punts més amples aptes per deixar el cotxe, l’últim punt és aproximadament aquest: 42.1606373702703, 1.094470392759055
  • Dificultat:
    • Opció de sortida 1: mitjana (sobretot la tornada sota el sol)
    • Opció de sortida 2: baix
  • Desnivell:
    • Opció de sortida 1: Alt
    • Opció de sortida 2: Mitjà (tot el recorregut pel congost és pla, depèn d’on deixeu el cotxe i si voleu arribar a la cascada el desnivell és alt)
  • Durada: Molt variable. Per arribar al riu podeu trigar entre 30 i 5 minuts, depèn d’on deixeu el cotxe. El recorregut fluvial també és variable, però us hi podeu estar ben bé una hora si us agrada.
  • Proposta d’equipament: Xancletes de riu aptes per caminar per la muntanya i molta protecció solar. Si us voleu banyar i si voleu fer pícnic, ja sabeu.
  • Altres consideracions: En segons quines zones i èpoques de l’any pot ser un lloc concorregut, però sense arribar a estar massificat, us podeu separar al llarg del riu.

A continuació us ensenyem més fotografies i us n’expliquem més detalls:

Un cop heu arribat al riu, podeu descendir fins a gaudir de les piscines naturals amb vistes a la cascada.

I després, podeu pujar pel mateix sender, fins arribar-vos a la part del riu que es troba a dalt de la cascada, des d’allà podeu seguir en direcció contrària al curs del riu i entrareu al congost. Podeu caminar plàcidament pel riu fins a trobar una piscina natural profunda i amb cascada inclosa, just abans que el riu faci una pronunciada corba cap a la dreta.

http://furgoyporteo.com/forat-abella/ fa la ruta al revès, descendeix des d’Abella de la Conca i segueix el curs del riu fins a la cascada.

Per cert, abans (o després) de fer el recorregut fluvial us recomanem entrar al poble d’Abella de la Conca, (caminant, no es pot accedir en cotxe), el poble no té res, però podeu pujar fins a l’esglèsia de Sant Esteve de l’Abella la Conca que és preciosa i respirar les vistes des del cementiri. Ara bé, si aneu a l’estiu protegiu-vos per la calor.